Friday, December 17, 2010

17/12/10

Pada suatu petang yg indah . Aku , tasha , nayli dn geng2 JV yg lain pegi ke rumah Auntie Mek . Aku tkthu ape tujuan aku pergi bertandang ke rumah kawan mak aku dgn kawan2 aku pdhal mak aku bukannya ada . Disitu kami bergurau senda dgn Auntie Mek . Tbe2 plak aku jd peramah enn ? Kemudian Auntie Mek masuk ke dalam rumah , aku sembang lah dgn kawan2 aku . Tk lme lpas tu , Auntie Mek melaung dri dalam rmah ' Hai , sye lah Alia !!' sambil melambailambai tgan Alia yg berada dalam dukungan Nadzmi . Aku pon excited kemain lalu berkata 'Aliaaaaaaaaaaaaaaaaaa , aloo buchuk2 meh sni syg' dgn pantasnya aku berlari ke arah nadzmi dn cuba mengambil Alia drinya . Nadzmi yg ntahknape acah2 tknak lpas Alia lah kann , lantas aku memukul bahunya lalu berkata' Bagilah siniiiiiiiiiiii , nk dukung jgakkk !!!!! ' Maka nadzmi pon bglah Alia , ececeyh ... Aku dgn pantas dn tuntasnya , bwk lah Alia jmpe kawan2 aku . Kebetulan rumah sebelah Auntie Mek nk buat kendri adalah khemah kt situ . Ktorg pon lpak lah kt situ . Tbe2 'Bruuuummmmmmmmmmmmmmm' hujn trun dgn lebatnya . Lantas Uncle Nazri berkata 'Ehh , hujn tuu . Tgok mamat tu . Jgn bg dia main hujn demam nnti . Maka aku pon crilah mamat , dia dgn nayli tgah main lopak air hujn yg bertakung dkat rmah Auntie Rahmah yg dduk didepan rmah Auntie Mek . Aku pon , 'mamattttttttt ! Basah bjulah . Meh sini !!' Nayli dgn rse tk bersalahnya datang dduk dpan aku . Aku sruh dia amik mamat dia buat dekk je . Aku pon bglah Alia dkat nayli dn berlari amik mamat . Time lari tu aku rse slow motion je . Tbe2 , yes . Aku mimpi lg !!! Ye , itulah yg aku mimpikan tgah hri td . Tkde hujn tkde ribut tbe2 mimpi psl Auntie Mek . Haha . Okaylah , Bye , tke care !!

No comments:

Post a Comment