Saturday, August 27, 2011

What's the point of having a life if you waste it ?


Hidup itu untuk akhirat.
Living here for the hereafter.
Permulaan yang berpaksikan pengakhiran takkan bawa kepada kesesatan.

Mati itu pasti. Aku tahu
Waktu sampai ajal tiada toleransi. Aku tahu
Ajal tak kenal usia di bumi. Aku tahu
Larilah ke ceruk bumi mana sekalipun, maut itu pasti akan datang tanpa kompromi. Aku tahu
Sama ada ditunggu atau tidak, datangnya sebagai sebuah janji. Aku tahu
Bayang maut itu boleh datang dengan merangkak, atau boleh datang dengan laju sekilas kilat besi. Aku tahu

Allah telah pastikan di lohmafuz, untuk dituliskan bahawa ajal _______ adalah pada ______. Telah dituliskan takdirnya yang hayatnya hanya selama ______ tahun. Telah dituliskan di takdirnya yang nyawanya meninggalkan jasad setelah _________

Kalau Aina cakap ,
Andainya kau suruh aku jawab soalan yang terakhir tu, aku nak dituliskan takdirku yang nyawa aku meninggalkan jasad setelah bermaafan dengan kaum keluarga dan pulang kepada Dia setelah mula kenal Dia tu siapa dengan erti kata kenal sebenar-benarnya.

Aku nk yang sama macam dia , tp satu aku nak tambah .. Seeloknya biarlah aku dapat kahwin dulu . Kay tidak *gurau .

Now , I Thank Allah . For giving me another chance to breath , to change , to live and for everything that I had now . Alhamdulillah .



P/s: Bagaimana pula dengan kau ?

Copied from : Aina Mimi's blog

No comments:

Post a Comment